.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار مازندران:
مشاهیر مازندران به جهانیان معرفی شوند
شمال نیوز: استاندار مازندران با اشاره به تعدد مشاهیر و مفاخر علمی و دینی در استان، خواستار معرفی این مشاهیر به جهانیان شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از محمودآباد، ربیع فلاح جلودار عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش بین المللی ناصر کبیر (اطروش) در محمودآباد، امامزاده ناصرالحق را انسانی فقیه، متکلم، عالم و شاعر توانمند و انسانی زاهد خواند و گفت: وی شخصیت بزرگواری بود که در دوران جوانی با مکتب و حوزه های علمی کوفه و بغداد شیعی کاملاٌ مرتبط بوده است و بعد از 260 هجری به ایران و این منطقه شمال هجرت کرد و در دیلم آنروز مستقر شد و مردم را به اسلام دعوت کرد.

وی افزود: خدا را شاکریم که امسال توانستیم با ساخت ساختمان بسیار خوب بقعه متبرکه امامزاده ناصرالحق توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل اوقاف مازندران یکی از دغدغه های بزرگان بویژه مقام معظم رهبری را که تاکید داشتند اینجا ساخته شود، رفع کنیم و این همایش عظیم را از سوی مجمع جهانی اهلبیت در دیار علویان مازندران برپا کنیم.

استاندار مازندران، معرفی و طرح آموزه های نهچ البلاغه در عرصه های سیاسی، حکومت داری، فرهنگی، همگرایی و تقریب بین مسلمانان و ارائه الگوی اهل بیتی از سبک زندگی با عنایت به شیوه های جدید و جایگاه نهج البلاغه در آثار علما اسلام ، تبیین تعالیم صحیفه سجادیه در دست یابی به زندگی الهی و روحانی و انسانی و ارائه آن به جهان امروز در قالب های نوین و جایگاه صحیفه سجادیه در آثار علماء اسلام و تقویت هویت اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان با گرامی داشت و احیای نام و تفکر بزرگان دین را بخشی از دستاوردهای این همایش بزرگ دانست.

وی بر تقریب میان پیروان اهل بیت با استفاده از ظرفیت امام زادگان در اقصی نقاط دنیا تاکید کرد.

فلاح گفت: مازندرانی ها از ابتدا به صفاتی چون عدالت طلبی، استقلال طلبی، شجاعت و ظلم ستیزی معروف و زبانزد بودند و آنچه باعث شد مردم مازندران اسلام را با جان و دل بپذیرند آنهم بدون جنگ و فتوحات و زور و شمشیر، همین روحیه بود.

وی تاکید کرد: مازندرانی ها در یک فضای عقلانی و منطقی و با علاقه و میل باطنی، دین اسلام را انتخاب کردند و هیچ وقت زیر بار ظلم و ستم نرفتند حتی هنگامی که اعراب توانستند از مرزهای چین تا ایران بگذرند و تمام قاره آفریقا و بخشی از اروپا را تصرف کنند، ولی قادر به تصرف مازندران نشدند.

فلاح گفت: مازندرانی ها کسانی بودند که در مقابل اعمال حکام و پادشاهان ستمگر ایستادند و فوج فوج و قبیله قبیله اسلام را قبول کردند و پذیرا شدند.

استاندار مازندران تصریح کرد: ما امروز به این پیشینه تاریخی، غیرت، شجاعت، دین مداری و ولایتمداری و عدالت طلبی و دوستی خاندان پیامبر (ص) افتخار می کنیم و در مقابل همه علماء و بزرگانی که مروج تفکر شیعی بودند سر تعظیم و تکریم فرود می آوریم که یکی از این بزرگان که نقش بسیار اساسی و عمده ای داشت حضرت ناصر کبیر بود.

جانشین شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: مازندران افتخار می کند و به خودش می بالد که با داشتن مردمانی علوی و عاشق اهل بیت میزبان و ملجا و پناهگاه امام زادگان عزیز و از جمله این امام زاده واجب التعظیم و بیش از 1300 امامزاده و سادات بزرگوار است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حقگو 3 بهمن 1392
بادرود خدمت برگزار کنندگان محترم این همایش ..نمیدانم چه کسی این همایش رو برگزار کرد اما برگزاری این همایش بوی سیاسی میدهد هیچ مورخی واهل قلمی در این همایش دعوت نبود وفراخوان هم در مازندران پخش نشد شنیدم مجمع تقریب مذاهب این همایش بین المللی رو برگزار کرد .نمیدانم میراث فرهنگی در خواب هست که بقعه ناصرالحق رو از شکل اصلی ان خارج کردند؟
امير 5 بهمن 1392
ببخشيد مازندران مشاهير مگه داره؟اول به خودمون معرفي كنيد بعد به ديگران.نكنه استاندارها و نماينده هاي سياسي بازو ميگين؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.638 seconds.